Monday 23 April 2012

a very long , long day ~


assalamualaikum .
semua apa khabar ? mesti la sihat walafiat ken kalau tak takdanye korang nak bukak blog then baca kan ? actually , hari ni hari isnin . yeyeh , so perhimpunan rasmi la kat skola kan . oke , yang tak tahannya selalunya perhimpunan rasmi cegu bagi duduk but today , pfft  x___x no duduk duduk . sudahla assembly tu agak lama , sejam kod and tak duduk wow , meradang kaki aku . then , subjek first bio , cegu suruh masuk makmal . cegu ajar-ajar then cegu tanya soalan . ini yang aku tak suka bebenor time tanya soalan buat ketaq lutut jea . tetiba, cegu tanya aku soalan and macam biasa salah jawab . ngee , at least aku try jugak jawab oke . bila tak bule jawab akibat dia ialah tak boleh duduk . yay , padan muka . kena berdiri dalam 3 minit centu , agak malu laa berdiri sorang-sorang then cegu bagi duduk .alhamdulillah , tenkiu cegu . lepas bio , kimia pulak . cegu ajar topik baru so ambil masa jugak la kan . sekolah aku baru jea tukar tima table baru so waktu dia berubah la jugak sikit . actually , rehat pukul 10.25 but cegu terlajak sampai pukul berapa entah . so , lepas kimia kalod-kalod jea aku ke kantin and yang lecehnya makanan habis der . oke , takpa sabar lagi , aku tunggu koop pulak bukak . tunggu punya tunggu tak bukak bukak . haih , apala nasib hari ni . jawabnya , aku masuk kelas tanpa makan la today .subjek bm pulak cegu ada pesan kata nak buat penerangan sinopsis novel so, aku memang dah ready la dari semalam lagi . yag menduga kesabaran aku ni , cegu tersilap kira so aku ready penerangan yang salah la . aku pun kalod-kalod aa buat preparation baru sebab cegu nak hari ni jugak .lepas habes buat tuh , fuhh lega tapi aku agak panas la bila cegu kata siapkan sinopsis sahaja yang lain tak perlu . aku dengar pun macam pfft x___x , cegu saya dah siap semua la . dah la lama nak siapkan suma tu , amek masa sejam setengah jugak tetiba kata tak payah buat . wow , panas woo hati . so , aku anggap jea tu info tambahan kat aku . takan aku nak koyak buku kod dah aku terbuat kan . then , pergi solat zohor la kejap kat skola untuk menyejukkan balik hati aku nie . lepas solat , subjek bi pulak . bi sir cakap nak buat oral tapi tak buleh memorize text so that mean spontan la kan . honestly , aku memang lemah bab bab spontan nie . fyi, aku orang second yang kena buat oral sebab nama aku kan mula dengan huruf 'a' so kena mula awal la . aku dapat oke la tak teruk tak elok sangat just tutt over 30 . hmm , today kelas tamat pukul 4.00 alhamdulillah masa balik aku dikurangkan 25 minit dari biasa . bersyukur gila weh . lepastu , balik rumah makan la apa yang omma masak . tenkiu mom , sedap .setakat ni je la , plus aku dah tak larat nak terkulai da nie . see ya , take care !


Jom Comment + Like Oke ?

No comments:

Post a Comment