Tuesday 9 October 2012

kerana novel

 
 
Assalamualaikum w.b.t . Selamat malam kepada para readers sekalian . Lama tak update kan , malas sebenarnya . Okay , actually aku baru habis buat revision subjek KKQ sebab khamis nie ada final exam . x_x nervous weh , menggigil aku . Tadi pagi pun baru jea habis exam sejarah paper 3 . Haih , aku jawab ala kadar kerana tak cukop masa maybe sebab aku tulis sebijik sebijik kodd . Oh My , my fault ! Menyesal gila tak terkata okay .
Malas nak memikirkan final exam , kita sembang pasal novel okay . So , among readers mesti ramai kan yang suka baca novel especially perempuan kan kan ? Jangan kata takda sebab kawan aku Afiq yang tak berapa nak VOGUE tu pun layan jugak tapi dia layan novel english jea . Dulu dulu kan aku pun tak baca novel novel nie sudahla dengan tebal segala bagai . Tengok pun macam tak mood aje kan . Itu dulu , sekarang lain . Sememangnya dulu dan sekarang memang berbeza . Sejak bila entah aku mula start baca novel . Sekali baca serious aku tak lepas dah novel tu . Seronok gila sampai tak sedar masa yang berlalu . Kerja sekolah tak siap , buku tak baca but novel habis baca . Haha , esoknya ke sekolah dileterlah jawabnya . Novel nie baca bukan untuk keseronokan jea tapi aku rasa melalui pembacaan kita dapat tambah vocab maybe before this tak pernah dengar and tak tahu menahu tapi lepas baca dah faham kan maksudnya . And dalam novel juga sarat dengan pengajaran yang boleh apply in daily life . Jadi pemilihan novel depends la kepada para pembaca punya taste but for me aku tak suka sangat novel yang terlalu banyak konflik sebab aku rasa serabut kepala otak ja . Novel macam ni selalunya sedih dan mulalah aku untuk mengalirkan air mata . Sebab tu aku prefer novel yang ringan , yang santai aje so aku boleh baca dalam keadaan yang rileks . Antara novel yang best yang pernah aku baca ialah Maaf Jika Aku Tak Sempurna dan Takdir Itu Milik Aku . Memang best and tebalnya pon boleh tahan la .  Setiap orang ada pilihan sendiri so kalau uolls ada baca novel yang best , share lah dengan aku ye .
                          
 
   
 
 
 
 
 
 
# p/s : kepada students , jalankan tanggungjawab anda , jangan asyik membaca sampai tak ingat dunia  =) 

Jom Comment + Like Oke ?

No comments:

Post a Comment